Oppgradering til Windows Vista SP1

Jeg hadde 4 timer igjen til flyet mitt til Oslo skulle gå, og hadde nettopp fått klørne i Vista SP1. No sweat tenkte jeg – tre timer er nok i massevis! 🙂 Gud bedre så feil man kan ta…

kl. 11.00 Starter SP1 installasjon fra DVD. De første stegene går unna, pcen jobber normalt og at ser tilforlatelig ut.

kl. 12.30 3 av 3 72% Etter en og en halv time er det ikke ferdig, men "noe" er visst strevsomt på 72%. Jaja, har fortsatt litt tid igjen..

kl. 13.30 3 av 3 72% To og en halv time, og jeg er nødt til å hoppe i bilen og pcen MÅ være med. Ikke slå av datamaskinen står det.. Jaja, så får den stå på i bilen da!

kl. 14.30 3 av 3 72% Pcen sto på gjennom sikkerhetskontrollen og jeg tar den opp igjen i ventehallen. Finner til og med en strømkontakt og får fôret den med 220v for å sikre at den kjører på full fart… Pcen jobber som bare det, disken blinker frenetisk og farten på viften forteller om heftig cpu-aktivitet. Men 72% er der vi står!

kl. 14.50 3 av 3 72% Nå er flyet klart til boarding, og nå er jeg NØDT til å slå av. Hvis jeg blir uten pc i Oslo sliter jeg.. Men må man så må man.. 🙂

kl. 21.00 3 av 3 72% På kvelden, vel framme på hotellrommet, drister jeg meg til å slå på burken igjen. Noe svett og med kryssede fingre slår jeg på. Pcen fortsetter overraskende nok på nøyaktig 72% – i samme frenetiske aktivitet som før. Den som kunne sett hva som foregår! 🙂

kl 22.00 kjører pcen ned i dvale, desperat nå.. Når den kommer opp spretter den på magisk vis til 74%! Vart skræmt no ja… hehe… de va ein skræmt pc det!

kl. 22.45 er ENDA en prosent i boks – 75%! Yey! Her går det faktisk framover! Det er uunngåelig leggetid, den får bare kjøre på i natt. Jeg våkner vel hvis den spiller oppstartsmelodien kanskje…

Neste morgen: "Trykk Ctrl-Alt-Del for å logge på" Hot damn! It’s alive! Hva som har skjedd i løpet av natten er jeg utvitende om hva som har forårsaket dette. PCen fungerer helt utmerket etter oppgraderingen. Jeg tenkte på å gå gjennom loggene som har blitt skrevet under oppdateringen, men jeg velger å la det være. Man har da bedre ting å bruke tiden sin på.. 😉

Leave a Reply

